Digital Transformation

Wat is de definitie 
van digitale transformatie?

Waarom is een digitale transformatie zo belangrijk?

In algemene termen definieer ik digitale transformatie als ‘de integratie van digitale technologie in alle onderdelen van een bedrijf, wat resulteert in fundamentele veranderingen in de manier waarop bedrijven opereren en hoe ze waarde leveren aan klanten’.

Daarnaast is het een culturele verandering die vereist dat organisaties voortdurend de status quo uitdagen.

Dit betekent soms dat we afstand moeten nemen van langdurige bedrijfsprocessen waarop bedrijven zijn gebouwd ten gunste van nieuwe praktijken.

Voor mij is een digitale transformatie echt succesvol wanneer een organisatie erin slaagt zijn businessmodel aan te passen in functie van de huidige en toekomstige maatschappelijke en markttendensen.

Een bedrijf kan om verschillende redenen een digitale transformatie ondergaan. Maar verreweg de meest waarschijnlijke reden is dat ze moeten: het is dikwijls een overlevingskwestie. 

In de nasleep van de pandemie is het vermogen van een organisatie om zich snel aan te passen aan verstoringen van de toeleveringsketen, tijd voor marktdruk en snel veranderende klantverwachtingen van cruciaal belang geworden.

“Just implementing technology alone does not produce a digital transformation. Changing an organization by taking advantage of the potential of technologies does.”

Juan Pablo Rozas

Uw                                  in de praktijk

digitale transformatie

Hoe brengen we bij Kronsult

Dit doen we in verschillende stappen en op basis van een pragmatische aanpak die zich reeds vele malen bewezen heeft. 

Stap 1

Missie, visie & strategie

Stap 2

Deep dive

Eerst en vooral is het belangrijk te weten wat de missie, visie en strategie is van uw bedrijf. Deze is meestal bekend maar soms ook niet. In het geval deze moet aangescherpt worden of opnieuw volledig onder de loep dient genomen te worden helpen we u hier graag mee.

Stap 3

Transformatieplan

De volgende stap bestaat er in om een digitaal transformatie plan op te stellen gebaseerd op het enerzijds verbeteren van uw financiële resultaten (Financial Health) en anderzijds het verhogen van de efficiëntie in uw organisatie (Organisational Health). Bij het opstellen van dit plan wordt er voor gezorgd:

- Dat er een breed draagvlak gecreëerd wordt zo dat het plan ook succesvol ten uitvoer kan gebracht worden.
- Dat het plan ondersteund wordt met de juiste KSF’s (Key Succes Factoren) en KPI’s (Key Perfomance Indicators)
- Dat het plan opgesteld is met realistische tijdslijnen
- Dat het plan rekening houdt met de juiste prioriteiten

In een tweede stap wordt uw bedrijf op verschillende vlakken doorgelicht
- De organisatie wordt bekeken
- Processen geanalyseerd
- Tools & IT infrastructuur worden in kaart gebracht
- We leren de mensen en de cultuur kennen

Belangrijk om te melden is dat de uitvoering van een transformatie plan hand in hand gaat met Change Management. 
Verandering in een organisatie dient op de juiste manier gemanaged te worden zo dat het succes ervan gegarandeerd kan worden.

Digitale transformatie

Kris is the ideal team player at any organization. He is willing to roll up his sleeves do something new and always gives 110% at everything he does. I highly recommend Kris and hope to work with him again in the future. His customer-comes-first approach is an asset to any organization.

Amy Baker

Vice President of Marketing, Othot, Inc.

Kris is one of the top managers in BT. He motivates team, bring them together and inspire to achieve team goals. Always constructive and always positive.

Atul A.

Regional Sales Director in Retail-Manufacturing and Logistics, BT Global

Case

Digital Transformation of BIS|Econocom Belux

The aim was to modernize and transform BIS N.V. to stimulate growth through targeted innovation, and using Econocom’s strength so that it could maintain its leadership position as AV integrator.

© 2021 Kronsult | alle rechten voorbehouden | web design by Lois Leen